Proizvođači povrća bilo amateri ili profesionalci žele uzgajati najbolje sorte, kako bi imali što veću korist ili zaradu. S druge strane, svjestan prodavač ne može usluživati kupca samo jednostavnom odlukom da je novitet isplativiji ili privlačniji od druge etabliranije sorte.
Međutim, kako odabrati iz mnoštva sorti?
Kao prvi korak u odabiru sorte, analizirajmo aspekte kulture:
- Kao uvjeti proizvodnje:
- koju vrstu na kojoj površini i kojem tlu želimo uzgajati.
- postoje li na odabranom tlu bolesti ili štetnici koje je teško suzbiti te označiti postoje li sorte ili hibridi otporni na te štetnike.
- procijeniti materijalne i financijske mogućnosti osiguranja tehnologije potrebne za tu određenu sortu.
- Kao način proizvodnje:
- Vlastita potrošnja: U ovom slučaju, pretpostavljamo da su okus, organoleptička svojstva i lakoća uzgoja, otpornost biljaka od velike važnosti. Preporuka je odluku donijeti po izgledu plodova s obzirom na njihovu specifičnu masu, boju i oblik. Provjerite je li odabrana sorta pogodna sa stajališta uporabe za vaše ciljeve.
- Prodaja: – U ovom slučaju svakako je u prvom planu prodajnost gotovih proizvoda, jer bilo da se radi o sorti koja je rodna ili laka za uzgoj, najvažnije je ostvariti profit.
- Prodaja proizvoda ne ovisi samo o svojstvima samih proizvoda, već više o zahtjevima tržišta na kojem prodajemo, a zahtjevi su također različiti ovisno o sezoni ili lokaciji.
Analizom mogućnosti i zahtjeva ocrtavaju se zahtjevi za željenu sortu.
Nakon što se izgubimo u mnoštvu varijanti, “sviđa mi se ovo, sviđa mi se i ono drugo”, možemo ih početi sortirati prema kriterijima unaprijed određenim u analizi zahtjeva. Ako ćete biti vrlo strogi prema sortama vrlo je vjerojatno da se nećete sa sigurnošću odlučiti ni za jednu od sorti.